Παρασκευή, 18 Ιανουαρίου 2013

Συμβουλές για ομαλή εγκυμοσύνη



Η επιθυμητή εγκυμοσύνη σας είναι πλέον γεγονός.
Το τεστ κυήσεως επιβεβαιώνει τις προσδοκίες σας.
Ένα θαύμα αρχίζει.
Μια καινούρια ζωή ετοιμάζεται να έρθει στον κόσμο και το ίδιο σας το σώμα προσφέρει διαμονή, διατροφή και ψυχική υποστήριξη!!!
Ώρα, λοιπόν, να πάρετε όλα τα μέτρα για να εξασφαλίσετε τις καλύτερες δυνατές συνθήκες στο μωρό σας, προστατεύοντας τη σωματική και ψυχική υγεία σας.

Επισκέψεις στο γιατρό και εξετάσεις

 Έχετε καθυστέρηση και το τεστ εγκυμοσύνης επιβεβαιώνει την εγκυμοσύνη σας. Το πρώτο που έχετε να κάνετε είναι να επισκεφθείτε το μαιευτήρα - γυναικολόγο σας για να υποβληθείτε σε μια ολοκληρωμένη κλινική, εξέταση (μήτρας - κόλπου - μαστών κτλ). Από την 6η εβδομάδα, ο γιατρός διακρίνει με υπερηχογράφημα τους καρδιακούς παλμούς του εμβρύου και τη θέση στη μήτρα. Με τον τρόπο αυτό διαπιστώνεται απόλυτα η εγκυμοσύνη και ο γιατρός αποκτά μια ολοκληρωμένη εικόνα της υγείας σας και της κατάστασής σας, ώστε να μπορεί να σας δώσει τις απαραίτητες οδηγίες για την ομαλή εξέλιξη της εγκυμοσύνης σας.

Σε αυτό το στάδιο είναι αναγκαία μια σειρά αιματολογικών εξετάσεων για την ανεύρεση της ομάδας αίματος και του Rhesus, της ύπαρξης ή όχι στίγματος μεσογειακής αναιμίας κτλ. Στις εξετάσεις αυτές περιλαμβάνεται και ο προγεννητικός έλεγχος για να διαγνωστούν, έγκαιρα αν υπάρχουν κληρονομικές ή επίκτητες ασθένειες. Αυτό συνιστάται σε όλες τις εγκύους ανεξαρτήτου ηλικίας.
Μια φορά το μήνα είναι απαραίτητη η επίσκεψη στο γυναικολόγο για να εξετάζονται η ομαλη ανάπτυξη του εμβρύοθ και η πορεία της εγκυμοσύνης.

Τι δεν πρέπει να κάνετε

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης θα πρέπει να προσέχετε τη διατροφή σας και να προσαρμόσετε αντίστοιχα τον τρόπο ζωής σας. Δεν πρέπει:

- να τρώτε για δύο
- να καπνίζετε
- να καταναλώνετε αλκοόλ, καφέ και ζάχαρη
- να κουράζεστε
- να πίνετε φάρμακα που δεν σας έχει συστήσει ο γιατρός σας

Τι πρέπει να κάνετε

 - να προσέχετε το βάρος σας, εάν είναι δυνατόν να μην υπερβείτε τα 12 κιλά
- να τρώτε υγιεινά, όχι λιπαρά και γλυκά. Οι τροφές που επιβάλλετε να καταναλώνετε είναι οι παρακάτω:

  • Γάλα και τα παράγωγά του που τροφοδοτούν τον οργανισμό κυρίως με ασβέστιο και φώσφορο για να εξασφαλίσει την υγεία των οστών και την ανάπτυξυ του εμβρυακού σκελετού, αλλά και με βιταμίνες Α και Β.
  • Άπαχο κρέας, ψάρι, βούτυρο, ελαιόλαδο, δημητριακά κυρίως ολικής άλεσης, φυτικές ίνες για την σωστή λειτουργία του εντέρου.
  • Φρέσκα φρούτα και λαχανικά καθώς και φυσικούς χυμούς που προέρχονται από αυτά.
- να γυμνάζεστε. Το βάδισμα και η ήπια σωματική άσκηση βοηθούν την έγκυο γυναίκα να είναι πιο ήρεμη και να προετοιμάσει το σώμα της για τις αλλαγές που γίνονται σε αυτό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
- να σκέφτεστε θετικά, να κάνετε παρέα με ανθρώπους που σας ευχαριστούν.
- να ξεκουράζεστε
- να κοιμάστε αρκετά
- να επισκεφτείτε προληπτικά την οδοντίατρό σας αφού συχνά η εγκυμοσύνη επηρεάζει την υγεία των δοντιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου