Τρίτη, 22 Ιανουαρίου 2013

Τα ξερά φρούτα του χειμώνα!



Γεμάτα ζάχαρη, γι' αυτό με πάρα πολλές θερμίδες αποτελούν εξαίρετη πηγή ενέργειας. Στεγνά ξεφεύγουν από τα βακτηρίδια, μικρά, χωράνε στις τσέπες μας, νόστιμα και εν τέλει προκλητικά!!! Κυκλοφορούν συσκευασμένα μέσα σε σελοφάν ή πλαστικά κουτάκια αλλά και χύμα. Πρέπει να είναι μαλακά χωρίς λεκέδες και καθαρά. Όταν ανοίξετε το πακέτο θα τα διατηρήσετε προφυλαγμένα από το φως και την υγρασία σε ένα κουτί ή βάζο που κλείνουν ερμητικά. Η ζάχαρη της ψύχας που διαπερνά τη φλούδα και κρυσταλλώνει μπορεί να προκαλέσει λευκά ίχνη εντελώς αθώα, όμως μερικά σύκα, κρύβουν την κακή τους κατάσταση, κάτω από ένα στρώμα ζάχαρης, που δεν δείχνει ύποπτο. Αν και είναι πολύ γλυκά δίνουν  250-300 θερμίδες τα 100 γρ. Δεν είναι σκόπιμο λοιπόν να τα εξαίρεσετε από το διαιτολόγιό σας.

Σταφύλι

Το πρώτο σταφύλι αφυδατώθηκε εντελώς φυσικά πάνω στο κλαδί του. Ακόμη και σήμερα σε ορισμένα μέρη, η κορινθιακή σταφίδα και η σουλτανίνα ξηραίνονται στον ήλιο. Αλλού πάλι, ξηραίνονται τεχνητά όπως άλλα φρούτα, μέσα σε τούνελ από όπου περνούν ρεύματα θερμού αέρα. Η αποξήρανσή τους ποτέ δεν είναι ολοκληρωτική για να μπορούν να ξαναφουσκώσουν όταν θα χρησιμοποιηθούν. Μπορούν να διατηρηθούν σε ξηρό και δροσερό μέρος τουλάχιστον για ένα χρόνο. Τις σταφίδες πριν τις προσθέσετε σε ζύμη για γλυκό, τις αλευρώνετε ελαφρά για να μην πέσουν στον πάτο της ζύμης. Για να είναι πάντα έτοιμες  για χρήση τις φυλάτε σε βάζο γεμάτο οινόπνευμα π.χ ρούμι. Χρησιμοποιούνται αδιακρίτως σε γλυκές και αλμυρές συνταγές. Ιδανικές για να ετοιμάσετε εξωτικά εδέσματα, στα πουλερικά και τις φρουτοσαλάτες , στα παγωτά και στα επιδόρπια.

Δαμάσκηνα

Θα τα βρείτε ξερά ή φρέσκα, με κουκούτσι ή χωρίς, συσκευασμένα ή χύμα, σε οινόπνευμα ή σιρόπι. Πρέπει να έχουν βαθύ μαύρο χρώμα, να είναι εύκαμπτα και γυαλιστερά. Τε ξερά δαμάσκηνα είναι κατάλληλα για να συνοδεύουν τα ψητά, το κουνέλι, το χοιρινό, το κοτόπουλο. Χρησιμοποιούνται σε μπουγέ γεμισμένα με ελιές, τυρί, αντζούγια ή τυλιγμένα με μπέικον και ψημένα σαν ορεκτικό. Για επιδόρπιο μπορείτε να γεμίσετε ξερά δαμάσκηνα με καρύδια ή μπισκότα, αφού τους βγάλετε το κουκούτσι, να τα προσθέσετε σε γιαούρτι ή σαντιγύ. Πηγαίνουν πολύ και με τα δημητριακά σας...

Μπανάνες

Αποξηραμένες σε ροδέλες είναι ιδανικές για να κάνετε μπενιέ εξπρες. Απλά τις βουτάτε σε κουρκούτι και τις τηγανίζετε αφού πρώτα τις μουλιάσετε λίγα λεπτά σε νερό.

Σύκα

Τα πρώιμα σύκα είναι τα πιο κατάλληλα για αποξήρανση. Τα κίτρινα σύκα της Σμύρνης ήταν κατά παράδοση τα πιο εκλεκτά. Ψιλοκομμένα, σε ένα μίγμα βουτύρου με ροκφόρ και καρύδια γίνονται υπέροχο ορεκτικό.

Βερίκοκα

Παράγονται κυρίως στη βόρεια Αφρική, στις χώρες τις Μεσογείου όπως επίσης στην Καλιφόρνια και στην Αυστραλία, ενώ τα καλύτερα ξερά βερίκοκα προέρχονται από τη Μικρά Ασία. Διαλέγετε τα μαλακά και χωρίς κηλίδες. Πέρα από τα επιδόρπια συνοδεύουν τις συνταγές με πουλερικά, χοιρινό και αρνί. Πολτός βερίκοκου με μέλι θα μπορούσε να αποτελέσει πολυτελές γλασάρισμα σεψητό ζαμπόν ή σε ένα πουλερικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου